ثبت 600 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس تا ۱۳ تیرماه 1403

مدیر سامانه خودنویس از ثبت بیش از ۵۹۴ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس تا ۱۳ تیرماه 1403 خبر داد.

مهدی ساسانی، مدیر سامانه خودنویس با بیان اینکه سامانه خودنویس در حقیقت سامانه‌ای است که طبق قانون توسط وزارت راه و شهرسازی توسعه‌یافته است و سامانه جدیدی محسوب نمی شود، اظهار کرد: در واقع  سامانه خودنویس همان سامانه ثبت معاملات املاک است که از وزارت صمت تحویل گرفته شده است تا دسترسی ثبت انواع معاملات املاک را روی آن مستقر کند.

 وی در ادامه تصریح کرد: در نسخه قدیمی امکان اجرای این بخش از قانون را نداشتیم و قرار بر این موضوع بود تا یک نسخه جدیدی را توسعه دهیم که خودنویس نام‌گذاری شد.

ساسانی  با بیان اینکه در سوم خردادماه سال ۱۴۰۲ بخش اجاره سامانه خودنویس رونمایی و آموزش‌ها و سپس دسترسی به فعالان این حوزه داده شد، افزود: از ۱۴۰۳ کلیه شکل‌های اجاره در سامانه خودنویس ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ۵۹۴ هزار قرارداد توسط مردم و مشاوران املاک در سامانه خودنویس ثبت شده است.

مدیر سامانه خودنویس با بیان اینکه مقایسه های صورت گرفته در هر بازه زمانی حکایت از رشد حدود ۴۰ درصدی داشته است، گفت: این امر حاکی از آن است که مردم به ثبت رسمی معاملات تمایل دارند و از مزایای رسمی به خوبی استفاده کنند.

ساسانی همچنین اظهار کرد: انواع قرارداد مثل خرید و فروش و پیش فروش روی سامانه خودنویس تعریف شده است و براین اساس قرار بر این امر بود که در مردادماه از بخش معاملات خرید و فروش املاک رونمایی شود که با شهادت رییس جمهور رییسی به تعویق افتاد.

وی همچنین درباره این موضوع گفت: به زودی از بخش خرید و فروش رونمایی خواهد شد.

ساسانی تصریح کرد: نوع املاکی که امکان ثبت در سامانه دارند مشخص شده که در زمان رونمایی درباره آن توضیحات لازم ارائه می شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود